W Poradni Alergologicznej dla Dzieci prowadzone są konsultacje w zakresie:

• alergii pokarmowej i wziewnej,
  • atopowego zapalenia skóry,
  • alergicznego zapalenia jelit,
  • astmy,
  • alergicznego nieżytu nosa.

Na podstawie przeprowadzonego wywiadu oraz badania przedmiotowego, lekarz ustala wskazania do przeprowadzenia dalszej diagnostyki – oznaczenia swoistych IgE w surowicy dla alergenów pokarmowych i/lub wziewnych oraz wykonania punktowych testów skórnych z alergenami wziewnymi i/lub pokarmowymi. Następnie wyniki przeprowadzonych badań są interpretowane w ciągłości z obrazem klinicznym. Lekarz udziela informacji na temat sposobu pielęgnacji skóry, stosowania leków wziewnych lub prowadzenia diety eliminacyjnej.

Kiedy należy udać się do alergologa dziecięcego?

Do alergologa dziecięcego udajemy się, kiedy u pacjenta:

• występują reakcje nadwrażliwości na wprowadzane nowe pokarmy lub kiedy nadwrażliwość pojawia się po kontakcie z określonym czynnikiem uczulającym (alergenami mogą być np. leki, pyłki roślin, sierść zwierzą, roztocza, kurz, promieniowanie słoneczne, składniki kosmetyków,
  • pojawia się rozdrażnienie, niepokój,
  • obserwuje się odruch drapania się, występują kolki, malec nie chce jeść, silnie i często ulewa lub wymiotuje,
  • okresowo na skórze pojawia się wysypka lub/i opuchlizna na twarzy/ciele,
  • migdały są powiększone i występują trudności w przełykaniu pokarmów, choć dziecko nie wykazuje innych objawów chorobowych,
  • pojawia się niedająca się obniżyć gorączka (najczęściej po zażyciu leków, np. biseptolu).

Jak przygotować się do wizyty u alergologa dziecięcego?

Alergie i nietolerancje są u dzieci bardzo częste. Z racji tego, że mali pacjenci często nie potrafią jeszcze mówić, dla alergologa dziecięcego wszelkie informacje na temat diety, zachowań malca, spostrzeżenia rodziców/opiekunów (nawet jeśli wydają się one błahe), opis reakcji dziecka np. na stosowane pieluszki jednorazowe, itd. mogą okazać się ważnymi wskazówkami naprowadzającymi na przyczynę nadwrażliwości.

Na pierwszą wizytę przynosimy:

• dokumentację medyczną dziecka (w tym dotyczącą przebiegu ciąży),
  • dzienniczek z zanotowanymi informacjami o objawach, menu i reakcjach dziecka,
  • listę leków, które dziecko przyjmuje stale, okresowo lub incydentalnie, preparatów witaminowych podawanych w ostatnim czasie, stosowanych maści, żeli i innych środków farmaceutycznych,
  • spis proszków, płynów do płukania tkanin, kosmetyków do ciała i higieny oraz rodzajów stosowanych pieluszek jednorazowych,
  • listę pytań do alergologa dziecięcego.

Lek. Julia Gawryjołek, specjalista pediatra, w trakcie specjalizacji z alergologii

stawiamy kalendarz ze „Znanego Lekarza”- ma aktywny

CENA KONSULTACJI  – 250zł